93180595 15. Глазюк Д.К. Анализ особенностей рабочего цикла судовых двутопливных малооборотных дизелей
There is no translation available.

Научная статья
УДК 621.431.74
DOI: doi.org/10.48612/dalrybvtuz/2024-68-15
EDN: YYBOCB

Анализ особенностей рабочего цикла судовых двутопливных малооборотных дизелей

Дмитрий Константинович Глазюк
Дальневосточный государственный технический рыбохозяйственный университет, Владивосток, Россия,
кандидат технических наук, заведующий кафедрой «Судовые энергетические установки», доцент, 
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Аннотация. Автором рассматривается танкерный флот как наиболее перспективный в обеспечении энергетической независимости и конкурентной торговли на мировых рынках. Приводится важная информация об источниках энергии традиционных в СЭУ, так и набирающих популярность. Рассмотрены теоретические циклы малооборотных двутопливных дизелей на разных источниках энергии. Так же в работе приводятся результаты анализа рабочих циклов судовых малооборотных дизелей (МОД) на основе опыта эксплуатации серии двутопливных дизелей Х50DF и Х72DF.

Ключевые слова: малооборотные дизеля, двутопливные дизеля, рабочий цикл судового дизеля

Скачать статью.

© Глазюк Д. К., 2024
Для цитирования:  Глазюк Д. К. Анализ особенностей рабочего цикла судовых двутопливных малооборотных двигателей // Научные труды Дальрыбвтуза. 2024 Т. 68. № 2. С. 132–139.
Статья поступила в редакцию 01.06.2024, одобрена после рецензирования 13.06.2024, принята к публикации 14.06.2024


Origrnal article

Analysis of the features of the working cycle of marine dual-fuel low-speed diesels

Dmitry K. Glazyk
Far Eastern State Technical Fisheries University, Vladivostok, Russia, 
PhD in Engineering Sciences, head of department "Ship Power Plants", Associate Professor
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Abstract. The author considers the tanker fleet as the most promising in ensuring energy independence and competitive trade on world markets. Important information is provided about energy sources both traditional in marine power plants and gaining popularity. The theoretical cycles of low-speed dual-fuel diesels using different energy sources are considered. The paper also presents the results of an analysis of the operating cycles of marine low-speed diesels based on the experience of operating a series of dual-fuel diesels X50DF and X72DF.

Keywords: low-speed diesel engines, dual-fuel diesel engines, marine diesel duty cycle

© Glazyk D. K., 2024
The article was submitted 01.06.2024, approved after reviewing 13.06.2024 accepted for publication 14.06.2024

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.